• Při odvykání si nevytvářejte špatné návyky

    Skoncujete-li s kouřením, je to obrovský úspěch – jen si dávejte pozor, abyste jeden zlozvyk nenahradili jiným...

    Tu a tam nějaká dobrota

    Mnoho lidí má strach, že jakmile přestanou kouřit, přiberou. Nikotin umí do jisté míry potlačit chuť jíst a někteří lidé během odvykání mají potřebu jíst více. A pokud vám chybí ten dobře známý pohyb ruky při kouření, může být velice snadné začít sahat po dobrotách, abyste potlačili to nutkání, a to tím spíš, pokud se nudíte. Výtečným nápadem je zásobit se zdravými svačinami, jako je ovoce či oříšky. Skvělým řešením jsou i přípravky jako je žvýkací guma NICORETTE®, které vám při odvykání pomáhají mít kontrolu nad hmotností. To vám umožní snižovat množství nikotinu ve svém organizmu plynuleji a dopřát si něco na žvýkání!

    Mohutné nakupování

    Bez cigaret možná budete mít pocit nudy a budete hledat něco, co by vás rychle zabavilo. Vrhněte se na nakupování! Ve chvíli, kdy byste normálně měli pauzu na cigaretu, začněte brouzdat po e-shopech nebo se vydejte do obchodů, pomůže vám to přestat myslet na cigaretu... Úspora peněz je jednou z největších odměn, kterou získáte, přestanete-li kouřit. A vy si zasloužíte nějaké potěšení. Je nicméně nutné být obezřetný, abyste neskončili u neuváženého nakupování jen proto, abyste něco dělali. Pravidelné nakupování vás může stát majlant. Co kdybyste se během polední pauzy vydali do obchodů, kde výtěžek z prodeje jde na dobročinné účely? Nebo prostě jenom vyrazte obhlížet výkladní skříně a hezky si rozmyslete, za co byste svoje ušetřené peníze chtěli utratit.

    Raději doma

    Během odvykání může být těžké být ve společnosti ostatních kuřáků nebo v situaci, kdy jste normálně kouřili. Zajít si do hospody nebo na večírek se vám možná bude jevit spíše jako problém než radost a je možné, že se těmto aktivitám bude úplně vyhýbat a budete zůstávat raději doma. Budete na nějakou dobu muset změnit své sociální návyky, abyste se nevystavovali pokušení. Na poustevničení si však raději moc nezvykejte. Co kdybyste přátele pozvali k vám domů na večeři, domluvili vycházku nebo návštěvu kina? Budete ve společnosti a bavit se, ale bez obvyklého pokušení si zakouřit.

    Problémy se soustředěním

    Jak už jsme uvedli, přínosů spojených s odvyknutím kouření je mnoho. Čas od času na to však náš mozek může zapomenout a jediné, na co je schopen myslet, jsou... cigarety! Následkem toho může být těžké se soustředit na to, co právě děláte – ať už pracujete nebo relaxujete. Pokud během práce zjistíte, že jste myslí někde jinde, dejte si přestávku. Krátká procházka nebo třeba jen to, že vyjdete ven, vám pomůže vyčistit si hlavu. Pokud jste venku s přáteli, vysvětlete jim, že jste poněkud nesoustředění. Přípravky jako orální sprej NICORETTE® Sray 1mg/dávka vám mohou pomoci vypořádat se s touhou po cigaretě během 60 vteřin a pomohou vám zapomenout na to, že máte chuť si zapálit.

    Alkohol

    Mnoho lidí kouří ve chvílích, kdy jsou ve stresu nebo rozrušení, takže když přestanete kouřit, možná budete mít problém se uklidnit. V těchto chvílí se může stát, že sáhnete po láhvi piva nebo sklenici vína. Trocha alkoholu tu a tam neškodí, vy však nemáte zájem nahradit cigarety alkoholem. Daleko lepším řešením je trochu si zacvičit – zbavíte se stresu a posílíte tělo. Co se tak proběhnout nebo si zaplavat? Ovšem i procházka je přínosná.

    Když vás svrbí prsty

    Když přestáváte kouřit, je zcela běžné, že jste poněkud podráždění. To v kombinaci se skutečností, že už mezi prsty nemáte cigaretu, může znamenat, že vás budou svrbět prsty, že budete něco chtít dělat rukama. Namísto toho, abyste si kousali nehty nebo vytáčeli všechny kolem sebe tím, že budete donekonečna bubnovat prsty do stolu, nechte se strhnout nějakou dobrou knihou nebo časopisem, díky nimž zaměstnáte svůj mozek.

    Co kdybyste si zjistili více o tom, co dělat a co nedělat, když vás popadne chuť na cigaretu? Pomůže vám to dosáhnout cíle.